Friday 9 November 2012

235


We have dat memory. We do have. Samapai ke mati pun memori itu tetap ada dalam kita. Aku tak nafikan. Sebab aku sedar kenyataan itu. Aku sedar.

Entah kenapa hari ini aku tergerak untuk melekatkan pemberian kau dulu. Tanpa niat apaapa. Dan tibatiba kau datang bertanya kabar setelah berbulan kita membisu. Kau gigilkan hati aku yang lama tak bergoyang. Sumpah. Kau gigilkan.

Jodoh kita tiada. Itu aku pasti buat masa ini. Kau dan aku samasama melupakan wajah yang kita ada. Cuma kita hidup kadang di landasan memori nipis yang samar. Kau teringat ketawa aku dalam tiba. Dan aku tergerak memakai pemberian kau tibatiba. Apa ini?

Jalan kita jauh menyimpang. Hidup kita diteruskan ikut acuan kita. Tapi masih kita tak mampu membunuh sejarah. Sejauh mana pun aku dan kau lari, kita tetap sebahagian dari baitbait hidup lalu. Kita tak mampu membunuh sejarah itu. Tak, kita tak mampu

No comments: