Wednesday 12 June 2013

268

"tok tok tok"
Aku buka mata. Berjalan mamai macam orang mabuk todi. Pintu itu aku kuak pelanpelan.
"ye? ada apa"
Tuan tubuh pandang aku. Senyum.
"nak masuk ya?"
Dia hanya angguk. Masih senyum

"nantilah"
dan daun pintu aku tutup perlahan. Aku biarkan dia di luar.

"tok tok tok"
Aku berjalan dalam mamai lagi. Buka pintu.
"Ada apa? Nak masuk juga?"
Dia hanya angguk. Senyum.
"Tak perlu aku rasa."
Aku tutup kembali pintu dan berjalan menuju ke dalam.

"tok tok tok"
Papan pintu aku pandang lama. Diam. Dan aku angkat punggung berat aku, berjalan bertemu pintu tu lagi.
"Kau tak muak? Harihari datang sini jumpa aku?"
Dia geleng. Senyum masih tak lekang dari bibir dia.
"Masuklah. Dan hiburkan aku macam biasa"
Dia tersenyum lebar sambil melangkah memasuki pintu. Masuk ke dalam otak dan mulakan peranan dia. Bawa aku jalanjalan dalam dunia mimpi.


No comments: