Wednesday 16 November 2011

83


Dia mengajak aku pulang
Sayang, mari kita pulang
Sudahsudah bermain di sini
Nanti kita datang lagi, bila tiba harinya

Kita perlu pulang
Pulang sebelum gelap
Sebelum mentari tidak lagi bersinar
Dan kita hanyut dalam buta

Kita pulang ya sayang
Mari, aku pimpim tanganmu
Kita melangkah bersama,
Jika kau jatuh, aku akan bangkitkan kau semula
Kita pulang ya

Dia memujuk lembut
Dengan suara yang tersekatsekat menahan sebak
Dia tahu ianya berat
Tapi ini jalan yang perlu d tempuh

Terus dia memujuk
Dan aku melihat genangan di mata
*berkaca

Tersentuh
Aku mula sebak
Aku terima huluran tangannya
Baik sayang, kita pulang..
Mari kita pulang
Esok lusa pasti kita kan datang lagi ke sini
Bila tiba waktunya, kita pasti kembali
Dengan perasaan yang lebih indah
Kita pulang ya sayang
Sementara mentari masih lagi bersinar
Kita pulang….

No comments: