Monday 2 April 2012

198

Untuk kau
Aku adalah adiwira
Yang sentiasa gagah
Sasa luaran dan dalaman
Agar aku dapat terbang
Dan datang selamatkan
Bila kau mula tenggelam

Untuk kau
Aku perlu menjadi ibu
Yang sentiasa memanjakan dengan belaian
Mendengar rengekan dan rungutan
Untuk redakan rajuk kau
Pada dunia luar yang kejam

Untuk kau
Akan aku jadi bantal
yang empuk dan selesa
yang kau boleh datang peluk dan lena
yang boleh kau benamkan muka
sambil hilangkan kekusutan kau

untuk kau
aku perlu kuat
agar kau tak jatuh dan lemah
Agar kau masih kuat melangkah
Dengan kaki aku
Kerna kau dan aku satu
Lumpuh kau, kudungnya aku

Syg, dengarkan sini
Untuk kau, aku sentiasa ada
Walau kau tidak Nampak zahirnya aku
Bayang kau adalah aku
Ingatkan itu

Kita sering berlari dan sering kita jatuh
Bangkit kita bersama
Dan aku tak akan pernah meninggalkan kau
Tanam itu baikbaik dalam memori kau ya sayang

No comments: