Wednesday 4 April 2012

200

Malam ini kelam
Tiada bintang tiada bulan
Hanya lapisan hitam d dada langit

Ada hembusan angin yang bisik bisik lembut
Hasut aku suruh tidur
Tapi aku manusia tegar
Masih membatukan punggung d muka kerusi

Bosan
Lalu aku mencucuh sebatang rokok dan sedut
Hembus
Dan sedut

Aku biarkan nikotin itu meresap pada setiap sel tubuh
Biar mendap dalam otak aku
Dan meransang aku untuk terus jaga

D belakang kerusi
Kawan kawan sedang hebat bergelak tawa
Dengan tangan masing masing memegang kad 
Permainan biasa yang yang kami gelar poker
Tapi tiada sebarang pertaruhan

Suara mereka bergema macam speaker
Jadinya kejiranan kami riuh
D bilik sebelah, ada mata ketidakpuasan mundar mandir
Bengang

Pedulik apa kami dengan mereka
Mereka sampah
Yang suka membusukkan hati sendiri
Terus aku dengan sedutanku
Dan mereka dengan poker mereka
Sambil melayan keseronokan masing masing

No comments: